انواع طراحی و چیدمان سیستم های گرمایش از کف

به طور کلی چیدمان سیستم های گرمایش از کف به چهار صورت عمده طراحی می شود .

  • طرح مار پیچ

از چیدمان مارپیچ برای اتاق های دارای یک دیوار سرد و یک پنجره استفاده می شود ، که لوله های رفت یا آبگرم ورودی در ابتدا از زیر پنجره یا کنار دیوار سرد عبور می کند و در این قسمت فشردگی لوله زیاد می باشد و هر چه قدر که مار پیچ به سمت مرکز نزدیک تر می شود از فشردگی کم می شود . این طرح در راه رو ها به کار برده می شود .

  • طرح دو طرفه یا L

این طرح برای اتاق هایی که دارای دو دیوار سرد یا دو پنجره می باشند به کار برده می شود و لوله ها در این طرح ابتدا از دیوار های سرد عبور داده می شوند و در این قسمت فشردگی لوله ها بیشتر می باشد .

  • طرح سه طرفه U

برای اتاق هایی که دارای سه دیوار سرد می باشند ، از طرح سه طرفه u استفاده می شود که لوله ها از دیوار های سرد عبور می کنند و فشردگی همچنلن در این دیوار ها بیشتر می باشد . طرح سه طرفه در نقشه کار برد کمی دارد .

  • طرح چهار طرفه loop

در بین چیدمان های مختلف سیستم گرمایشی ، طرح چهار طرفه بهترین نوع طراحی می باشد که علاوه بر این که قابل استفاده در همه موارد می باشند ، بلکه می توان با این روش به بیشترین راندمان حرارتی دست پیدا کرد . به طور معمول سالن ها به این روش چیدمان می شوند .

موارد مهم در طراحی نقشه چیست ؟

حداقل و حداکثر متراژ ، درز انبساط ، یکنواختی حرارت ، مرز سرما ، سرویس ها و … از موارد اساسی می باشد که در طراحی نقشه باید رعایت شود . نقشه سیستم گرمایش از کف از مهمترین عناصر یک سیستم خوب و کارآمد می باشد  به طوری که در صورت نا درست یا غیر اصولی بودن نقشه و یا نبود نقشه ، گرمایش از کف نه از کارایی خوبی برخوردار خواهد بود و نه تعادل دما برقرار خواهد شد .

جهت سفارش یونولیت گرمایش از کف و یا ساخت قالب یونولیت با شماره ۰۹۱۴۱۰۰۶۶۷۹ تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

4 × 1 =

فهرست