اگرچه کاربردها و فواید زیادی دارد، اما یونولیت که نام تجاری فوم پلی استایرن است، آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند. تخمین ها برای تجزیه یونولیت از چند سال تا 1 میلیون بسته به شرایط محیطی متفاوت است. به دلیل آسیب‌هایی که این زباله‌های جامد به محیط‌زیست وارد می‌کنند.

پایداری شیمیایی

در یونولیت، اتم ها به شدت به یکدیگر متصل می شوند و آن را بسیار پایدار می کنند. به دلیل این پایداری، پلاستیک آب را دفع می کند و در برابر اسیدها، بازها، نمک ها و سایر مواد خورنده مقاومت می کند. غیر سمی است. ماندگاری طولانی دارد و برای مشاغل راحت و مقرون به صرفه است. این کپک یا باکتری رشد نمی کند، بنابراین در انبار بهداشتی می ماند و به ایمن نگه داشتن غذا کمک می کند. نقطه ضعف پایداری شیمیایی یونولیت این است که وقتی در محیط قرار می گیرد، می تواند برای نسل ها باقی بماند.

حالت های خرابی

اگرچه یونولیت در برابر اکثر مواد شیمیایی مقاوم است، اما در فرآیندی به نام تخریب نوری یا “تجزیه در اثر نور” به نور خورشید حساس است. در طول چند ماه، قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید بر لایه بیرونی پلاستیک تأثیر می گذارد، آن را تغییر رنگ داده و به ماده پودری تبدیل می کند. به دلیل این عمل، بسته بندی نازک یونولیت می تواند در عرض چند سال خراب شود. در داخل یک محل دفن زباله و محافظت شده از نور، با این حال، چنین خرابی رخ نمی دهد. علاوه بر تخریب نوری، زمانی که پلاستیک بیش از حد داغ می شود، فرآیندی به نام لیچینگ می تواند رخ دهد. در این شرایط، مقادیر اندکی استایرن می تواند از پلاستیک خارج شده و هر چیزی را که در آن بسته بندی شده است، آلوده کند.

طول عمر میلیون ساله

فوم معمولاً در محصولات یکبار مصرف که فقط یک بار استفاده می شوند کاربرد دارند. این محصولات می توانند بیش از یک میلیون سال در محیط باقی بمانند، اما از آنجایی که پلی استایرن زیست تخریب پذیر نیست. اگرچه از نظر شیمیایی به کندی تجزیه می شود، اما به قطعات کوچک تقسیم می شود و حیواناتی که آن را می بلعند خفه می شود و سیستم گوارش آنها را مسدود می کند.

جایگزینهای یونولیت

برخی از رستوران ها و فروشندگان مواد غذایی، محصولات مقوایی و کاغذی را به جای فوم در فنجان، فست فود و سایر بسته بندی های مواد غذایی جایگزین کرده اند. به خصوص در صورت وجود رطوبت، الیاف کاغذ ظرف چند هفته تا چند ماه تجزیه می شوند. جایگزین‌های زیست‌تخریب‌پذیر مانند «ضایعات کف صابون» حاصل از عملیات کشاورزی می‌توانند جایگزین فوم‌های پلی‌استایرن برای محافظت از بسته‌ها شوند و از کاغذ بازیافتی می‌توان برای فنجان‌ها استفاده کرد و مقداری از ضایعات فوم‌های پلی‌استیل را از بین برد.

جهت سفارش ساخت توپ یونولیتی با شماره ۰۹۱۴۱۰۰۶۶۷۹ تماس داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

10 − چهار =

فهرست